úterý 10. října 2017

Škvarkové pagáčky

Listovala jsem ve starých brožurkách s recepty a našla jsem jeden se škvarky. Protože jsem je měla zrovna v lednici, jelikož jsem je den předtím koupila, zkusila jsem recept udělat a jen se po upečené dobrotě zaprášilo.
Brožurka je ve slovenštině a jmenuje se Pohoštění pro přátele, tak se s vámi, milí přátelé, o recept podělím. 

Škvarkové pagáčky

0,5 kg polohrubé mouky
1 žloutek
2 lžíce oleje
1 kyselá smetana
sůl
0,5 dcl mléka
1 lžička cukru
1 kostka droždí
200g - 300g škvarků

Z teplého mléka, cukru a droždí uděláme kvásek. Do mísy dáme mouku, olej, sůl, žloutek, kyselou smetanu a kvásek. Vymícháme do hladkého těsta. Necháme 15 minut kynout a mezitím umeleme škvarky.
Těsto vyválíme na moukou vysypaném vále na 2 cm tlustou placku a potřeme polovinou škvarků. Levý a pravý okraj placky složíme přes sebe a vzniklý pruh těsta složíme stejně - oba okraje přes sebe jako listové těsto. Vzniklý bochánek znovu 15 minut kyne. Pak postup opakujeme - rozválíme, potřeme druhou polovinou škvarků, poskládáme a necháme 15 minut kynout.
Z vykynutého bochánku vyválíme obdélník, který nakrájíme na obdélníčky (mně vyšly 6 x 4 kusy). Naskládáme na pečicí papír, necháme naposledy 15 minut nakynout, potřeme rozšlehaným bílkem, můžeme posypat sezamem a pečeme dozlatova.

6 komentářů:

Děkuji za vaše milá slova.