úterý 18. října 2016

Jen se zaprášilo

V neděli odpoledne jsem byla sama doma. Úplně sama! Mohla jsem si třeba číst nebo lakovat nehty nebo dát nohy na stůl a chytat lelky... Ne! Pekla jsem dětem (i sobě) buchtu - na snídani nebo na svačinu. Recept jsem našla na internetu, jen jsem ho malinko upravila. Buchta ale sklidila úspěch a já pochvalu. Kdybych si četla, asi by mě nikdo nechválil, o lelcích bych se ani nezmínila, jdu přece příkladem, takže můj ,,volný čas" stál za to! :-)
Pečení tohoto moučníku zvládnou i malé děti. Nepotřebujete totiž žádné elektrospotřebiče kromě trouby a z nádobí jen hrnek, mísu, vařečku, pak nůž nebo struhadlo a formu na pečení (asi 20 x 30 cm).

Sypaný koláček s jablky
Sypká směs:
2 hrnky polohrubé mouky (v původním receptu je 1 hrnek hladké a 1 hrnek hrubé mouky)
1 hrnek cukru krupice
1 prášek do pečiva
Vše v míse smícháme.

Náplň:
8 větších nastrouhaných jablek i se šťávou!
skořice

Dále:
150 g másla

Formu silně vymažeme máslem, nasypeme 1 hrnek sypké směsi, pokryjeme polovinou jablek, opět zasypeme 1 hrnkem sypké směsi, pokryjeme druhou polovinou jablek a posypeme skořicí. Poslední vrstva je zbytek sypké směsi. Vše zakryjeme máslem nakrájeným na tenké plátky nebo máslo nahoru nastrouháme. Pečeme, až povrch zezlátne. Dobrou chuť!

10 komentářů:

  1. Skvělý tip, buchta se mi moc líbí. Ivo, měj se fajn, Iva.

    OdpovědětVymazat
  2. Jablíčkové buchty u nás vedou, tak ráda vyzkouším. Moc děkuji za recept. Pěkné dny přeji. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jablka jsou výborná v každém moučníku, taky je máme rádi :-)
      Ivana

      Vymazat
  3. Milá Ivo, děkuji za recept, vypadá báječně, hezké dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Ivka, takýto sypaný koláčik s jablkami robievam aj ja a je naozaj výborný a hlavne ľahká príprava. Robievam ho podľa receptu od Jiřiny Bohdalovej,ktorá ho kedysi dávno robila v nejakej relácii na ČT myslím. Ja pridávam ešte na vrstvu jabĺk trochu posekaných orechov. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je výborný tip, děkuji. Příště přidám ořechy. Asi je tenhle recept známý, já vyzkoušela poprvé. Podobný jsem dělala švédský koláč s tvarohem. Měj se hezky, Andrejko!
      Ivana

      Vymazat
  5. Tuto buchtu také dělám a je moc dobrá letos je hodně jablek Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji za komentář. Nevím, jestli je jablek dost, většinou je dostanu od kamarádky a od sestry. Ale jablkovou buchtu můžu jakoukoliv.
      Ivana

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova.