sobota 23. ledna 2016

Proplétaná dečka



Před pár lety jsme s kolegyní jely na seminář o patchworku pro školáky. Během přestávky jsem si s lektorkou povídala o šití a zmínila jsem se jí o krabici krajek a stužek, co mám doma po mamince. Navrhla mi, že bych je mohla využít na proplétaný patchwork a poradila, jak na něj. Začala jsem s ním v létě, naskytla se vhodná látka, vhodný čas a chuť do díla.
Látku, stuhy a krajky jsem vyprala a vyžehlila. Obdélník látky jsem pak natrhala na pruhy široké asi 3 cm. Pruhy se netrhají nebo, chcete-li, nestříhají až do konce látky, ale zhruba 2 cm od kraje látky se nedotrhnou, aby všechny držela pospolu. Takový velký látkový hřeben. 
Tuto látkovou osnovu jsem položila na nažehlovací vlizelín a nedostřižený kraj přišpendlila. Začala jsem protkávat krajky, stužky a asi po třech řadách jsem propletenou část zažehlila, aby se přilepila na vlizelín a neposunovala se.
A tak pořád dokola. Protkat, vyžehlit, protkat, vyžehlit,...
Pak jsem ručně prošívala. 
Musím se přiznat, že jsem v této fázi práci přerušila a až teď v zimě mám hotovo!
Tkaný obdélník jsem podložila rubovou látkou vyztuženou ronopastem a okraj dečky olemovala puntíkovanou látkou. Nakonec jsem sem tam přišila perleťový knoflík.


5 komentářů:

  1. To je nádhera,té práce ,co jsi musela vložit do díla, ale výsledek stojí za to! Moc hezká deka!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné je to!!! Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. To je naozaj dobrý nápad využitia rôznych stužiek, krajok a naviac to vyzerá nádherne. Andrea

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, to je nádhera. Krásný nápad. Určitě pro mne velká inspirace. IVA

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.