neděle 17. srpna 2014

Až se zima zeptá...

Léto je kromě jiných požitků také ve znamení zpracovávání plodů ze zahrad a sadů. Každá hospodyňka si dělá konzervované dobroty a zásobuje rodinu. A tak i já suším, nakládám a zavařuji. 
Včera večer jsem ještě narychlo potřebovala využít darovaná padaná jablíčka. Přidala jsem k nim pár švestek a trochu zmraženého rybízu a upekla čaj. 
V zimě se bude hodit.







Ovocnými motivy jsem polepila i starou bedýnku a vznikl letní podnos. A dovnitř podložka - takový patchworkový pokus...





Přeji vám příjemný pobyt v kuchyni pří letním zavařování!
A přidávám recept na pečený čaj.

Pečený čaj
2 kg ovocné směsi (nakrájené, vypeckované)
1 nakrájený citron bez slupky
1 lžička skořice
2 hřebíčky
1,20 kg cukru

Vše promícháme a dáme péct do trouby na 200 stupňů. Podle tvrdosti ovoce pečeme 1/2 až  3/4 hodiny. Do hotového čaje přidáme 1/8 l rumu. Plníme do skleniček a zavaříme.
... potom 4 lžičky do hrníčku a zalít horkou vodou.

8 komentářů:

  1. Až se zima zeptá, bude koukat na pilnou hospodyňku:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda....Váš čaj voní až sem..... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ivano, děkuji za recept. Vloni jsem pekla vnoučatům, ale bez rumu.
    Tak letos bude pokus - rumový čaj.
    Dík za návštěvu mého blogu.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten rum se tam ztratí... Dospělí si můžou přidat :-)
      Ivana

      Vymazat
  4. Ivanko, to je bezva recept, píši si a určitě také zkusím. čaj vypadá vý-borně. Hezký večer Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept mám od kamarádky a teď ho dělám každý rok :-)
      Ivana

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova.